Egen laboration socker

Jag ska få strösocker att bli en sockerbit genom att stoppa in strösocker i frysen. Jag  gjorde lite olika test och ska se hur lång tid det tar för varje test alltså med olika mängd vatten blandat med sockret.

Material
Strösocker
Vatten
Isblockshållare
Tidtagarur

Hypotes
Jag tror att det kommer bli stelt men jag tror inte det kommer bli som en sockerbit utan mer som en isbit men det kommer ta väldigt lång tid. Fast det kommer att ta kort tid att få det typ geleigt.

Genomförande
Jag hällde strösocker blandat med vatten i isblockshållaren och tog olika mängd vatten i varje "hål". Sen stoppade jag in det i kylen och sen är det bara att vänta.

Resultat





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0